پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2811
-
الف
+

آمار فروش سینما زیر سایه سنگین فوتبال

آمار فروش فیلم‌ها در ایام برگزاری جام جهانی 2018، افت قابل توجهی پیدا کرده است.

آمار فروش فیلم‌ها در این روزهایی که ذهن‌ها معطوف به جام جهانی است، افت قابل توجهی پیدا کرده است.

به گزارش آی‌فیلم، باتوجه به اینکه مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما به نمایش در می‌آید، فروش فیلم‌های روی پرده کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

در حال حاضر «تگزاس» به لطف ۳۵ سینمای تهران و ۶۳ سینمای شهرستان هایش مانند چند هفته اخیر در صدر جدول فروش هفتگی قرار دارد. فروش این فیلم پس از حدود دو ماه نمایش از مرز ۱۰ میلیارد تومان عبور کرده است.

«خجالت نکش» رتبه دوم خود را در جدول فروش هفتگی حفظ کرده و پس از ۴۵ روز نمایش همچنان خوب می فروشد به طوری که در هفته ای که گذشت در جدول کلی فروش فیلم ها بالاتر دو فیلم «عصبانی نیستم» و «چهارراه استانبول» قرار گرفت. اولین ساخته سینمایی رضا مقصودی هم اکنون در تهران ۳۵ سالن دارد و به طور همزمان در ۵۳ سینمای شهرهای مختلف در حال نمایش است. فروش کل تهران و شهرستان های این فیلم به مبلغی حدود سه میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان رسیده.

«دلم می خواد» که پس از چهار سال از هفته گذشته در گروه سینمایی زندگی و به جای فیلم «ناخواسته» به نمایش درآمد در عرض شش روز اکران فروش نسبتاً خوبی داشته و رتبه سوم جدول فروش هفتگی را از آن خود کرده است. ساخته بهمن فرمان آرا هم اکنون در تهران ۳۲ سینما دارد و به تازگی نیز در ۳۴ سینمای شهرهای مختلف به نمایش درآمده. این فیلم تا اینجای کار مبلغی حدود ۳۸۰ میلیون تومان فروخته است.

«دشمن زن» دیگر فیلم تازه اکران شده در رتبه چهارم جدول فروش هفتگی قرار دارد. این فیلم با ۳۴ سینما نمایش خود را در تهران آغاز کرده و علاوه بر این سالن ها در ۵۲ سینمای شهرهای مختلف نیز در حال اکران است. اولین ساخته سینمایی کریم امینی به روال دیگر تولیدات دفتر پویا فیلم یک کمدی عامه پسند است. این فیلم پس از شش روز تاکنون حدود ۳۰۳ میلیون تومان فروش داشته است.

«دشمن زن» در گروه سینمایی ماندانا به نمایش درآمده، گروهی که پیش از این در اختیار «تگزاس» قرار داشت.

افت فروش «چهارراه استانبول» همچنان ادامه دارد به طوری که سازندگان این فیلم با ناامید شدن از فروش سینماهای پایتخت، این بار اقدام به برگزاری چندین نمایش مردمی در شهرهای مختلف کرده اند. این فیلم که از هفته آینده سینمای سرگروه خود را در اختیار «خاله قورباغه» قرار خواهد داد در حال حاضر در تهران و شهرستان ها ۶۴ سینما دارد و مجموع گیشه آن از مرز دو میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان هم عبور کرده است.

«عصبانی نیستم» در هفته ای که گذشت در مقایسه با دو هفته قبل که سینماها به دلیل شهادت حضرت علی(ع) به مدت چهار روز در تعطیلی به سر می بردند، فروش کمتری داشت. با این حال براساس تصمیم شورای صنفی نمایش این فیلم تا هفته آینده نیز در گروه سینمایی ایران به اکران خود ادامه خواهد داد و سپس فیلم سینمایی «به وقت خماری» در این گروه جایگزین آن می شود. ساخته جدید محمدحسین لطیفی یک کمدی پربازیگر است و با توجه به گروه بازیگران مطرحی که دارد پیش بینی می شود در زمان اکران هم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شود.

«عصبانی نیستم» با اکران فیلم های جدید بخش عمده سینماهایش را از دست داده است. در حال حاضر این فیلم در تهران و شهرستان ها به ترتیب ۱۶ و ۱۷ سینما دارد. مجموع گیشه این فیلم به گفته پخش کننده اش مبلغی حدود سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

«فیلشاه» با وجود در اختیار داشتن ۱۵ سینما در تهران دیگر فروش چندانی در این سالن ها ندارد و بخش عمده گیشه این انیمیشن به سالن های شهرستان ها مربوط می شود. ساخته هادی محمدیان در مجموع سینماهای تهران حدود سه میلیارد و ۸۸ میلیون تومان فروش داشته است. فروش «فیلشاه» در شهرهای مختلف نیز با ۳۵ سینما از مرز چهار میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان عبور کرده. از اکران این انیمیشن ۹۴ روز می گذرد.

«خوک» با اکران آثار جدید تعداد زیادی از سینماهایش را از دست داده و همین امر نیز باعث افت فروش فاحش این فیلم شده است. ساخته مانی حقیقی هم اکنون در تهران شش سینما دارد و ۷۶۸ میلیون تومان در مجموع سالن های پایتخت فروخته است. «خوک» در شهرستان ها نیز ۱۱ سینما دارد و فروش کل آن نیز پس از ۴۵ روز نمایش به مبلغی حدود ۳۶۰ میلیون تومان رسیده. این فیلم از امروز سینمای سرگروه خود را از دست می دهد. از چهارشنبه گذشته نیز فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» در گروه کورش روی پرده رفت.

«لاتاری» در هفته ای که گذشت ۶۰ میلیون تومان دیگر به فروش کل خود اضافه کرد. این فیلم پس از ۹۴ روز نمایش هم اکنون در تهران چهار و در شهرستان ها در شش سینما نمایش دارد. مجموع فروش «لاتاری» به رقمی حدود ۱۵ میلیارد و ۵۵ میلیون تومان رسیده است.

«لونه زنبور» و «مصادره» فروشی تقریباً یکسان داشتند و به طور مشترک در رتبه دهم جدول فروش هفتگی قرار دارند.

«لونه زنبور» در سطح کشور ۱۲ سینما دارد و فروش کل آن در مجموع حدود ۹ میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان است.

«مصادره» هم در تهران و شهرستان ها با ۱۱ سینما به اکران خود ادامه می دهد و مجموع گیشه آن به مبلغی حدود ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده.

«در وجه حامل» که از چهارشنبه هفته قبل در گروه سینمایی جوان به جای «آنسوی ابرها» روی پرده رفته تاکنون چندان با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه نشده است. تاکنون ۲۲ سینما در تهران اکران این فیلم را آغاز کرده اند. ساخته جدید بهمن کامیار به جز سینماهای تهران به تازگی نیز در ۱۳ سینمای شهرهای مختلف روی پرده رفته است. میزان فروش «در وجه حامل» پس از شش روز نمایش حدود ۵۰ میلیون تومان است.

«جشن دلتنگی» یکی از آثاری است که از طرح نمایش مسابقات جام جهانی در سینماها متضرر شد و برخی از سالن هایش را نیز از دست داد. پس از این اتفاق اعتراض سازندگان این فیلم نیز به جایی نرسید تا نمایش ساخته پوریا آذربایجانی در مهجورترین شکل ممکن به روزهای پایانی خودش نزدیک شود.

در حال حاضر اکران «جشن دلتنگی» در تهران و شهرستان ها در ۹ سینما پیگیری می شود. فروش کل این فیلم نیز پس از ۴۵ روز اکران به مبلغی حدود ۲۰۷ میلیون تومان رسیده است.

میزان گیشه «ناخواسته» و «آنسوی ابرها» در هفته ای که گذشت یکسان بود.

«ناخواسته» پس از ۲۴ روز نمایش و با روندی ناامید کننده سینمای سرگروهش را از چهارشنبه هفته قبل در اختیار «دلم می خواد» قرار داد. ساخته برزو نیک نژاد در تهران تنها شش سالن دارد و به جز پایتخت در شهرهای مختلف نیز با ۱۱ سینما در حال نمایش است. فروش کل این فیلم تنها ۸۲ میلیون تومان است. به طور میانگین حدود سه میلیون تومان در روز!

«آنسوی ابرها» هم که از هفته گذشته سینمای سرگروهش را از دست داده این روزها در سه سینمای تهران در حال اکران است. نمایش ساخته جدید مجید مجیدی هم اکنون در شهرهای مشهد (دو سالن)، بیرجند، شهرکرد و شیراز نیز ادامه دارد. مجموع فروش این فیلم پس از ۴۵ روز نمایش حدود ۲۱۴ میلیون تومان است.

«به وقت شام» در پردیس کورش و سینماهای شهرهای کرمان، قم و مشهد (دو سالن) به صورت تک سانس نمایش دارد و از فروش چندان بالایی نیز برخوردار نیست. مجموع گیشه ساخته ابراهیم حاتمی کیا مبلغی حدود ۱۳ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان است.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر